Foto pada bulan September 1

Dah lama saya tidak menulis blog dalam Bahasa Melayu. Kemarin saya terdengar dua orang Portugal yang berduduk di belakang saya sedang belajar Bahasa Melayu dengan seorang rakan kursus Indonesia. Di Singapura, negara yang melambangkan Bahasa Melayu sebagai “Bahasa Negara” mereka, jarang saya dapat mengguna bahasa ini (selain berbual-bual dengan Fairus). Ejaaan Bahasa Portugal, Bahasa Jerman dan Bahasa Sepanyol memiliki kesamaan yang banyak dengan Bahasa Melayu. Itu sebablah mereka boleh bertutur fasih dalam loghat yang baku!

Apakah dah terjadi dalam peringkat pertama bulan September yang lepas?

Konsert harmonika “Vivace”, yang terakhir, bagi saya.

100_7201

Terima kasih Yong Xiang and Mengli~~Terutamanya, jambakan bunga ros kuning anda. 谢谢你们的支持。

100_7203

Weibin sama Hwee Hwee.

100_7204

Kawan lama: Yi Sing, Jia Vui dan Madeline.

100_7205 

Dua GL yang berabang-adik “Rukawa dan Sakuragi”

100_7208

Sabahan juga, Jia Vu dari Sandakan Yu Yuan dan saya pula dari Tshung Tsin.

100_7209

Choke Han, Yuan Siang, Joon Kiat and Wei Loong

100_7213

Banyak orang ni, tak sempat menyebut semua nama, maaf ya~ Kebanyakan dari golongan “Octave”!

100_7215

Sony dan saya mengambil gambar dengan FRESCO, juara ansambel harmonika Asia Pasifik.

100_7220 

DSC04236

Amat suka terhadap perhiasan pintu bilik saya: dua jambakan bunga, buklet Vivace X dan bulu burung Sabah.

DSC04220

Ramai rakyat Singapura berkelah di bumbung Marina Square, menunggu persembahan bunga api bersempena Hari Kemederkaan mereka.

DSC04219

Saya pula berduduk di dalam restoran yang berdingin angin, menikmat makanan jamuan berselerak yang lazat. Ya, jamuan keraian EcoveNTUre 2009 di Marina Square.

DSC04223

Nota kecil yang ditulis oteh berkas rakan bilik saya, Kar Pheng. Amat bertimbang rasa dan hermat perangainya. Haha.

DSC04233

Cenderamata Kem 10 Ulang-Tahun Tzu Ching Singapura: “Tambung Buluh”.

{Penghargaan: KS, Kamus hidup BM saya~}

2 thoughts on “Foto pada bulan September 1

发表评论

